Można powiedzieć, że jest to temat rzeka. Dostępność gadżetów firmowych na rynku czasem nas przytłacza, jest też w dużej części bagatelizowana. Ilu z nas po udziale w evencie wróciło do domu z nowym zestawem zeszytów, długopisów i całej masy ulotek? Pewnie za dużo.
jak w takim razie podejść do tematu giftów?
Stawiamy na rzeczy, które są ciekawe. A tymi są te, które nasz uczestnik wydarzenia chce otrzymać. Wręczanie gadżetów dla samego wręczenia jest po prostu bez sensu. Kiedy uczestnik odłoży gifty w domu na półkę, nic z ich wręczenia nie zyskuje żadna ze stron. Unikajmy też rzeczy o słabej jakości, ich wykonanie świadczy o naszych produktach lub usługach, gifty i upominki mają w końcu przekonać do nawiązania lub utrzymania współpracy.
jakie gifty się sprawdzą?
Tutaj nie ma jednej odpowiedzi i ten kto by ją znał zapewne opanował by już rynek giftów :) To jakie upominki się sprawdzą zależy od rodzaju imprezy, czy jest to gala, spotkanie czy konferencja. Dodatkowo zależy to też od grupy naszych uczestników. Jak już wiemy jaki event organizujemy, kto będzie jego uczestnikami możemy zacząć weryfikację odpowiednich gadżetów.
co nam się ostatnio spodobało?
Z ostatnich giftów, które wyprodukowaliśmy lub też otrzymaliśmy mamy kilka faworytów:
- lokalne produkty spożywcze (kawa, słodkości, wino, piwo - wszystko z lokalnych manufaktur). Tutaj pamiętać należy o tym, aby odpowiednio dobrać gift do możliwości zabrania go przez uczestników, wręczając wino, pamiętajmy, że gdy uczestnicy podróżują samolotem, mogą go po prostu ze sobą nie zabrać.
- produkty spa - naturalne i ręcznie produkowane. Panuje moda na bycie eko i wspieranie małych producentów. Jeżeli Twój event tematycznie nawiązuje do segmentu beauty możesz rozważyć wręczenie ręcznie robionych mydełek, kul do kąpieli lub woreczków zapachowych do szaf.
- gadżety IT - dobre i wydajne power banki, są równie często w naszych torbach co same telefony lub tablety. Jeżeli chcesz wręczyć uczestnikom power banka pamiętaj, aby miał sporą pojemność i był wyprodukowany przez sprawdzonych producentów.
- gadżety ekologiczne - tutaj dosłownie hitem są słomki wielokrotnego użytku, mogą być bambusowe lub metalowe. Gadżet, który do tej pory spodobał się wszystkim, którym go wręczaliśmy.
- zaślepki do kamer komputera - mały upominek, który wydaje się być bardzo ciekawy.
kiedy wręczać gifty?
Jeżeli konferencja ma trwać wiele godzin, a Ty przygotujesz dla uczestników ciężkie i duże torby, wtedy uczestnik wydarzenia będzie się męczył nosząc ją cały czas ze sobą. Wtedy najlepiej duże upominki wręczać przy wyjściu uczestników z wydarzenia. Jeżeli jednak zaplanowałeś podczas wydarzenia interaktywne atrakcje, z których skorzystać można np. przy pomocy okularów 3D, wtedy należy je wręczać na samym początku eventu.
jak zaplanować ilość giftów?
Kiedy organizujesz imprezę zamkniętą lub biletowaną sprawa wydaje się być jasna, zamawiasz nieznacznie większą liczbę w razie gdyby, któreś uległy zniszczeniu lub zgubieniu. Kiedy jednak planujesz imprezę otwartą, sprawa się już trochę komplikuje. Możesz bazować na swoim doświadczeniu przy organizacji podobnych akcji lub zorganizować akcję, w której upominki otrzyma pierwsze 100 lub 200 osób.
co jeszcze?
Organizując konferencję biletowaną możesz nagrodzić pierwsze 50 osób, które zakupi bilety i wręczyć im np. vouchery na wydarzenie, które jest w mieście, w którym odbywa się konferencja lub przygotować dla nich zestaw przeżyć, może to być zaproszenie na wspólną kolację oraz wyjście na koncert.
potrzebujesz pomocy przy organizacji eventu?
Zadzwoń lub napisz do nas, a w odpowiedzi na Twojego briefa przygotujemy dla Ciebie najlepszą propozycję :)